Jouw ideale locatie?

De Pieterskerk is een fijne locatie voor concerten en de cd-opnames van koren en kleine ensembles. Daarnaast zijn er kleinere zalen voor vergaderingen en koorrepetities.

Cappella Amsterdam in de Pieterskerk
Sfeervolle zalen
Prachtige akoestiek
Moderne voorzieningen

Onze zalen

Kerkzaal

De romaanse kerkzaal is uitermate geschikt voor concerten van kamerkoren en kleine muziekensembles. Daarbij kan gebruik worden gemaakt van het groot orgel de vleugel of het kistorgel. Ook voor lezingen en congressen is de kerkzaal geschikt.

Maximale capaciteit: 365 mensen

Zitplaatsen middenschip: 250

Dekenkapel

De gotische Dekenkapel uit circa 1300 ten zuidoosten van de Kerkzaal is geschikt voor kleine concerten en lezingen. Er kan gebruik worden gemaakt van het kabinet-orgel.

Maximale capaciteit: 50 mensen

Koorrepetitie: max 30 personen

Kapittelzaal

De kapittelzaal is gebouwd in 1650 en het merendeel van het interieur stamt ook uit die tijd. De Kapittelzaal is geschikt voor vergaderingen en lezingen. De zaal kan verduisterd worden.

Theateropstelling: 35 personen

Cirkelopstelling: 25 personen

Koorrepetitie: max 20 personen

Pieternellen­kapel

De Pieternellenkapel werd kort na 1500 gebouwd aan de noordkant van de kerk. De kapel werd gesticht door kanunnik Anthonie van Winssen en wordt o.a. gebruikt voor de verkoop van tweedehands boeken. De Pieternellenkapel is geschikt voor vergaderingen en kleine ontvangsten.

Theateropstelling: 25 personen

Tafelschikking: 18 personen

Koorrepetitie: max 12 personen

Balkonzaal

De balkonzaal in het pand nr. 5 is ingericht als moderne vergaderzaal. De zaal is bereikbaar met een trap en biedt uitzicht op de tuin van de kerk.

Vergadering: 12 mensen

Theateropstelling: 20 mensen