Concert Coqu - Hayastan, koormuziek uit Armenië

Dirigent Felix van den Hombergh
Raphaela Danksagmüller, duduk

Hayastan – koormuziek uit Armenië
De dirigent van dit programma, Felix van den Hombergh, onderhoudt nauwe contacten met koren en componisten in Armenië. Onder zijn leiding laaft Coqu zich aan Armeense koormuziek, met composities van onder andere Mansurian, Sharafyan, Komitas en Arakelian. Natuurlijk ontbreekt de duduk, het nationale Armeense blaasinstrument, niet bij dit bijzondere concert.

Prijzen (administratiekosten inbegrepen)
€17,50 / €12,50 (jongeren tot en met 25 jaar)

Over de uitvoerenden
Vocaal ensemble Coqu uit Utrecht is een kamerkoor dat bestaat uit 28 ervaren, geschoolde amateurzangers. Het koor werkt met een unieke formule: elk half jaar wordt een andere dirigent uitgenodigd het koor onder zijn of haar hoede te nemen. Dit leidt tot een interessante afwisseling in werkwijze en programmasamenstelling. In de loop der jaren hebben door deze aanpak uiteenlopende dirigenten voor het koor gestaan en heeft Coqu ruime ervaring opgedaan met muziek uit verschillende stijlperioden.

Website Vocaal Ensemble Coqu